Friday, November 5, 2010

haNya Kamu~

February 2010 bermula la kisah aku ngn die.. wlaupn aku knl die sjak dibgku sek menengah namun hnye skadar knl tp xmngenali.. aku mula t'detik hati utk mgenali die bile mne aku join lmn sembg mukebuku.. facebook lor..

actly da lme aku join lmn sembg nie tp xpnh lak jumpe die.. myb kurg explore kot.. cz aku kurg bminat sbnrnyer nk lyn lmn2 smbg.. skadar ade jela.. xmo ktggln sgt.. huhuhuhu..
mgkin da tdirkn untuk aku mngenali die akhirnyer aku t'jumpe lak page die.. 'satu sek lak kn.. msti la ble jumpe.. pusing punye pusing kwn aku kwn die gak' 2 psl la ble jumpe..

February 2010 nie la aku jumpe page mukebuku die n aku add jd fren kt mukebuku.. aku belik2 la an page2 die.. n timbul la dlm ati aku nk mgnali die.. ( aku sbnrnyer mse 2 ase sunyi n nk cr la sorg wanita tuk isi ksunyian ati aku.. mklum la an lps aku tekad tuk mulekn idop bru di tmpt bru aku hnyer ade mkcik n rkn skerja yg nth bpe kerat je.. mule2 ok jek tp lme2 aku mule rse perlunyer wanita dlm idop aku.. gatalnyer akukn.. tp aku pe pduli org nk ckp.. idop aku lor.. wanita plgkap idop lelaki.. )

So, aku pn chat la ngn die.. anta2 msg la.. mklum la an nk knl.. hehehe.. drpd mukebuke b'alih plak ke hp.. msg2 kt hp n kdg2 kol.. oleh krn die nie sorg yg pramah maka mudah la aku knli die.. bile aku rse kdaan aku n die cm ok jek.. akupn luahkn la prasaan aku ngn die.. jujur aku nk ckp yg niat aku nk knl die cme 2 jek :

1 - aku nk knl die sbb aku nk die jd tmn aku.. tmn idop aku.. wlaupn aku muda lg tp mmg 2 la niat aku..
2 - aku nk knl die sbb aku nk syg die.. strusnyer yg t'baek dlm idop die

pd mulanyer aku ckit kcewa sbb die da pkwe.. tp, aku wt xksh jek.. aku cube gak trus dekati ati die.. (jhtnyer aku kacau awek org ).. nth la.. bile mne aku dkati die, aku trse yg ati die msih sunyi n aku xlpskn pluang 2 tuk trus n trus knli die..

pnjg lak cite akukn.. hehehe.. pndekkn cite.. akhirnyer pd 6 mac 2010 aku n die set time tuk date.. 1st date 2 ngn die.. aku ambk die kt ostel.. hehehe.. syuke aku..

ari bgnti ari n mggu bgnti mggu.. d 1 ari 2 aku dpt tau yg die da clash ngn pkwe die.. huhh.. brite gmbira tuk aku.. (aku tekad aku nk truskn niat aku, n jnji dlm dr aku yg aku xnk sia2kn idop die.. sjrh idop aku dlm bcinta ialah aku pnh wt silap n aku nk blajar dr ksilapn.. jd t'baik dlm idop die agenda pntg dlm idop aku!!! )

tarikh keramat ubgn ktorg ialah tanggal 13 mei 2010.. die trime khadiran aku dlm idop die.. akhirnyer kami couple.. "kpd die ; abg da jnji ngn cyg, abg akn cube tunaikn slgi mampu.. abg syg kamu spnoh ati abg"

pd awl ubgn ktorg sumenyer indah.. stiap ari aku xpnh miss tuk msg die.. smpai skangpn still xmiss msg die.. cmenyer stlah aku kne trnsfer tmpt keje bru.. kekerapan msg aku n die smkin bkurg.. sbbnyer tmpt keje bru d msalah xcukup staff..

so, oleh krn die sorg yg snsitif n tmbh plak tsgt syg kt aku n sntiase nk aku bsme die.. bile kurg aku msg, die trse r yg aku mkin jauh dr die..
"kpd die : ati abg xpnh trse jauh ngn kamu.. bz anepn abg, abg sntiase ngn kamu.. kamu sntiase dlm ati abg "

bile ane jd cm2 die slalu majuk n mntak yg bukn2 (mntk clash)

tmbh lg 1 msalah bile ane blaku ckit slh phm yg mlibtkn ma mam n ma mam xbpe gmr ngn die..
so bile ane die tau tntg 2.. lg kerap die mntk putuskn ubgn ktorg.. tp aku sntiase cube control kdaan n elak dr ppsahan..

"abg syg kamu sgt2!!!!!!!"

pepn tntg ma mam 2 akhir kembali ok n die xjd kn lg 2 sbgai isu tuk mntk clash.. sumenyer krne aku bjye buktikn yg aku tsgt syg kt die.. n mntk sgt2 jgn jd kn 2 1 isu pntg.. sbbnyer pnilaian org tue nie ble brubh klu die nmpk ksungguhn kite tuk pbaiki ksilapan dr kite.. (manusia 2 kn xperfect)

tp isu msg msih bpnjgn hingga khari ini.. actly bkn la msg sbnrnyer kot.. cumenyer dlm erti kate lain.. die nk aku sntiase ngn die.. die da ble trime ckit2 bile ane aku kurg n kdg2 xmsg lgsung klu wk2 keje.. tp skang sbgai gnti bile ane aku xkeje @ luar wk2 keje n tmbh lak bile wk2 2 die ngh free.. aku msti ngn die jek.. klu ble nk de dpn mate.. klu xde dpn mate msg la jwpnnyer.. so bile ane aku xmsg die akn sunyi.. die akn pk yg bkn2 tntg aku..

antrenyer yg die pk :
1 - aku xsyg die..
2 - die ase drnyer xpntg
3- die ase drnyer bkn utk aku
4 - die ase yg aku nie lupeknnyer

syg, bkali2 abg ugkapkn.. kamu pntg dlm idop abg.. abg syg kamu sgt2.. kamu utk abg (abg nk akn ushe k'arah 2).. abg sntiase igat kamu dlm khidupn harian abg.. sume yg abg ungkapkn bkn plsu.. n abg sntise cube bktikn..


pd entry nie ditulis.. usia ubgn antare aku n die ialah 5bln 3mggu 2ari.. hrpn aku ngn ubgn ktrog ialah smoga usia ni akn bterusan hingga ke jinjang pelamin n strusnyer akn bpnjgn hingga k'akhir hayat..

akn abg tnamkn sifat sabar n tabah untuk bsama kamu.. n smoga dgn ksabaran n ktabahn hati abg dlm m'pthnkn ubgn kite dpt kamu nilai sbaik2nyer.. abg sdar, tlalu byk kkurg dlm dr abg yg perlu abg p'baiki.. kekurg2 nie la yg wt kn abg msih gagal untuk jd yg tbaik tuk kamu..
namun syg abg tuk kamu adlh sbnr2 syg..
syg abg pd kamu snoh ati abg..

abg gak hrp cyg phm bhwasanye antara prkara yg abg takuti ialah khilangan kamu, bpisah dgn kamu..

sbagai manusia biase yg xsempurna, abg juge xble lari dr wt silap.. so, sme2 kte ingat mngingati.. tuk dptkn hasil yg t'baek dlm ubgn kite..



p/s : "die" dlm cite aku dah tentu buah ati aku yg sgt ku cintai.. yg aku sygi.. yg aku kasihi.. siapa nme die?? ermmm.. nicknme ckup la utk pnthuan korg.. nick nie Ayin yusof.. umo sbaye aku.. lahir pd tggl 28/2.. n mrupakan ank kdua drpd 5org adk brdik..

wk2 post ni aku tulis.. aku sdg pkkn tntg die.. die majuk ngn aku lg.. cdynyer.. huhuhuhu...







"wahai cygku Ayin Yusof.. Abg sgt sygkn kamu!!"










2 comments:

  1. Tak ku sangka, Hitori De ialah Muhammad Izdiyad Afiqi. Member of my sister. Then, partner of her. HAHA. What a small world.

    ReplyDelete
  2. nmpk kejujurn ati dyad......
    p/s :kak yin,hrgaila dia......

    ReplyDelete